Quantcast

Policija gyrė pavyzdingus vairuotojus

  • Teksto dydis:

Šiemet per 6 mėnesius Kauno apskrityje eismo įvykiuose žuvo 16 asmenų, dar 405 buvo sužeisti. Tto pačiu laikotarpiu praėjusiais metais žuvo 20 asmenų, 298 buvo sužeisti. Dauguma nepasimoko iš svetimų klaidų ir supranta klydę tik tuomet, kai būna per vėlu – žūsta artimieji ar niekuo nenusikaltę eismo dalyviai.

Todėl policijos pareigūnai vis ieško netradicinių būdų, kaip būtų galima paveikti eismo dalyvius, kad pastarieji laikytųsi Kelių eismo taisyklių (KET). Penktadienį buvo skatinami drausmingi vairuotoja. Pareigūnai stebėjo ir tam tikrą atstumą sekė automobilius bei žiūrėjo, ar vairuotojai laikosi KET reikalavimų (segi saugos diržus, rodo įspėjamuosius posūkių signalus, per pėsčiųjų perėjas praleidžia pėsčiuosius ir pan.).

Akcijos metu buvo dėkojama už tai, kad vairuotojai yra atsakingi ir rūpinasi ne tik savo, bet ir kitų saugumu. Vairuotojams buvo įteikiami atšvaitai ir Kauno apskrities policijos bloknotėliai „Dėkojame, kad vairuojate atsakingai ir kultūringai“. 

Jau balandžio mėnesį Kauno apskrities policijos pareigūnai kartu su „Auto ABC“ vairuotojams suteikė unikalią galimybę realiai pamatyti ir pajusti, kaip kinta reakcija, kai vairuojama neatliekant pašalinių veiksmų ir juos atliekant. Renginio dalyviai, prižiūrimi instruktorių, vairuodami kalbėjo telefonu, rašė trumpąsias sms žinutes, gėrė vandenį, pasiėmė įvairius daiktus iš daiktadėžės bei dažėsi vazelinu. Visa tai buvo atliekama važiuojant kliūčių ruože.

Eksperimento rezultatai – akivaizdūs: nustatyta, kad atliekant pašalinius veiksmus vairuotojų reakcija sulėtėja apie du kartus.

Gegužės pabaigoje Kauno apskrities policijos pareigūnai kartu su vairavimo mokyklomis „ARV-AUTO“ ir Kauno Naujamiesčio darbo rinkos mokymo centru surengė netradicinį renginį – „Neblaivus eismo dalyvis“, t. y. vairavimą su apsvaigimo būklę imituojančiais akiniais.

Buvo galima realiai pamatyti ir patiems išbandyti, kaip apsvaigimas veikia vairuotojo reakciją, orientaciją, sugebėjimą tiksliai suvokti automobilio padėtį kelyje, įvertinti atstumus, tinkamai koordinuoti savo veiksmus. Taip pat buvo suteikta galimybė dalyvauti eksperimente "neblaivus pėsčiasis".

Renginio dalyviams, prižiūrimiems instruktoriaus, reikėjo vairuoti transporto priemonę, tiksliau, atlikti figūrinį važiavimą, užsidėjus apsvaigimo būklę imituojančius akinius. Vairuotojų trasos įveikimo laikas (be akinių ir su) skyrėsi apytiksliai 30 s. ir daugiau, be to, buvo padaroma klaidų (kliudomos gairelės). 



NAUJAUSI KOMENTARAI

as

as portretas
labai gerai. nepatenkintu idiotu visada atsiras.

jus

jus portretas
darykit akcijas kur masinos stovi ant pereju ,saligatviu zaliu plotu.cia bus akcija.

ddr

ddr portretas
Va cia tai akcija! Labai teisingai! Seniai taip reikejo! Kiek galima rodyti demesi keliu gaidziams?
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių