Quantcast

Buvusieji Kaune užprogramavo gėdą?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Naujoji miesto valdžia suskubo koreguoti paskutiniajame kadenciją baigusios tarybos posėdyje patvirtintas automatinės dviračių nuomos sistemos operatoriaus parinkimo konkurso sąlygas. Įtariama, kad dabartiniai reikalavimai gali būti pritaikyti konkrečiai įmonei.

Naujoji miesto valdžia suskubo koreguoti paskutiniajame kadenciją baigusios tarybos posėdyje patvirtintas automatinės dviračių nuomos sistemos operatoriaus parinkimo konkurso sąlygas. Įtariama, kad dabartiniai reikalavimai gali būti pritaikyti konkrečiai įmonei.

Užkliuvo dviračių skaičius

"Tas sprendimas užprogramavęs gėdą – liksime su 3–4 dviračių nuomos punktais mieste, ir tas projektas bus miręs, nes niekas tais dviračiais nesinaudos. Žmonėms tiesiog bus nepatogu", – įsitikinęs Kauno vicemeras Povilas Mačiulis. Jo nuomone, artėjant rinkimams senoji tarybos dauguma tiesiog paskubėjo ir pridarė klaidų, kurias bus bandoma ištaisyti šią savaitę vyksiančiame tarybos posėdyje.

Pagal buvusios miesto valdžios patvirtintos automatinės dviračių nuomos sistemos operatoriaus parinkimo konkurso sąlygas, laimėjusi įmonė Kaune turėtų įrengti ne mažiau kaip penkis dviračių nuomos punktus, kurių kiekviename būtų mažiausiai po penkis dviračius.

Tuomečiai savivaldybės tarybos opozicijos atstovai kritikavo, esą tiek nuomos punktų ir tiek dviračių Kaune gerokai per mažai. "Susėdome su darbuotojais, kurie rengė tas taisykles, ir sutarėme, kad reikia jas keisti, nes jeigu nutiktų taip, kad konkurse dalyvaus tik vienas dalyvis, Kaunas įstrigs su 25 dviračiais trejiems metams", – problemą įžvelgė naujasis savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Ateityje numato plėtrą

Pagal dabar siūlomus konkurso sąlygų pakeitimus, laimėtojas privalėtų įrengti ne mažiau kaip aštuonis nuomos terminalus, kurių kiekviename galima būtų išsinuomoti ne mažiau kaip dešimt dviračių. Patobulintos konkurso sąlygos numato ir automatinę dviračių nuomos plėtrą. Jeigu politikai pritars, konkursą laimėjusi bendrovė antraisiais veiklos metais įrengtų ne mažiau kaip keturis naujus terminalus, kuriuose būtų ne mažiau kaip po dešimt dviračių kiekviename, o trečiaisiais veiklos metais mieste turėtų atsirasti dar bent trys tokie nauji terminalai.

Konkurso laimėtojas automatinę dviračių nuomos sistemą turės įrengti ir prižiūrėti savo lėšomis. Įmonė turės teisę ant nuomos terminalų ir pačių dviračių talpinti reklamą. Konkurso sąlygose numatyta, kad ne mažiau kaip 25 proc. reklaminio ploto turi užimti informacija apie pačią dviračių nuomos sistemą.

Klientai dviračius galės pasiimti ir grąžinti bet kuriame nuomos terminale be aptarnaujančio personalo pagalbos.

Įžvelgė susitarimus

Pasak vicemero P.Mačiulio, buvę miesto vadovai neslėpė, kad idėja Kaune įdiegti automatinių dviračių nuomos terminalų sistemą kilo pabendravus su privačiomis bendrovėmis. Tad pasigirdo būgštavimų, kad paskutiniame tarybos posėdyje patvirtintos konkurso sąlygos galėjo būti numatytos konkrečiam laimėtojui.

"Kas galėtų paneigti? Mums dabar visai nesvarbu, kas, su kuo ir apie ką kalbėjo. Svarbiausia, kad automatinė dviračių nuomos sistema veiktų ir kauniečiai galėtų tais dviračiais naudotis, o ne tik būtų padėtas pažymėta atliktų darbų ataskaitose" – aiškino naujasis vicemeras.

Ar bus norinčiųjų?

Ar įrengus gerokai daugiau nuomos terminalų su daugiau dviračių tikrai bus pakankamai šia paslauga norinčių naudotis kauniečių? "Kad norinčiųjų nuomotis dviračius tikrai netrūks, niekas neabejoja. Svarbiausia, ar bus norinčiųjų dalyvauti konkurse. Tai priklausys nuo verslo", – pastebėjo savivaldybės administracijos direktorius G.Petrauskas.
Anot jo, konkurso laimėtojas turės derinti su savivaldybe, kur bus įrengti dviračių nuomos terminalai. "Svarbu, kad nebūtų penkios vietos ir visos Laisvės al.", – šyptelėjo G.Petrauskas.

Savivaldybė jau anksčiau buvo paskelbusi preliminarias vietas, kur tokių nuomos punktų reikėtų. Kol kas dar neaišku, kuriose vietose dviračių nuomos terminalai atsiras pirmiausia.

Skelbiama, kad Kaune dviračių takų ilgis siekia 50 km, o dviračiais naudojasi kas trečias miesto gyventojas.

Vilniaus pavyzdys gąsdina

"Skubinome, kiek galėjome, kad ta dviračių nuomos sistema pradėtų veikti šiltuoju sezonu. Dabar matau, kad bus pataisymų ir terminai nusikelia. Manau, kad mūsų projektas netrukdo pradėti, o paskui buvo galima tobulinti", – pastebėjo buvęs Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Jis sakė nesuprantantis, kodėl savivaldybės administracija delsė skelbti konkursą, nors konkurso sąlygos buvo patvirtintos. "Girdėjau, kad administracija sulaukė įspėjimų neskelbti konkurso. Matyt, išsigando naujosios valdžios ir lūkuriavo", – įžvelgė A.Kupčinskas.

Jis pripažino, kad siūlymas įrengti daugiau nuomos terminalų su daugiau dviračių yra teigiamas dalykas, bet mato ir grėsmių. "Tai reiškia, kad konkurse galės dalyvauti ne visi, o tik didelio kapitalo įmonės. Taip pat nesinori, kad pasektume Vilniaus pavyzdžiu, kai dviračio nuomos kaina išaugo kone iki automobilio", – svarstė miesto tarybos narys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

oi oi oi

oi oi oi portretas
jei jau gėda, tai tik Garnienei, sulindusiai valdantiesiems uodegon ir paistančiai niekus.

VAI -VAI !

VAI -VAI  ! portretas
Koki kriminala atskleide !!!! Saukit dabar visom gerklem , kad niekas nepastebetu jog patys JOKIU DARBU dar nepradejot dirbti .....

Pranas MO

Pranas MO portretas
teisingai, visur reikia savus sodinti, o ,,negeriečius" šalinti...kad saviems būtų gerai
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių