Quantcast

Avaringiausiose vietose vairuotojus tramdys greičio matuokliai

Ketvirtadienį Kauno miesto taryba vienbalsiai pritarė dešimties greičio matavimo prietaisų įsigijimui. Aštuoni stacionarūs ir du mobilūs greičio matuokliai bus pastatyti avaringiausiose miesto vietose.

Ketvirtadienį Kauno miesto taryba vienbalsiai pritarė dešimties greičio matavimo prietaisų įsigijimui. Aštuoni stacionarūs ir du mobilūs greičio matuokliai bus pastatyti avaringiausiose miesto vietose.

Sumažės avaringumas?

„Stacionarūs greičio matuokliai turėtų būti diegiami vietose, pasižyminčiose didžiausiu avaringumu, o mobilių greičio matuoklių vietos bus keičiamos atsižvelgiant į policijos bei gyventojų pasiūlymus. Tikimės, kad ši sistema kardinaliai pagerins viešąjį saugumą Kauno mieste. Užsienio praktika byloja, jog tinkamai įdiegus tokio tipo sistemą, avaringumas sumažėja 30 proc.“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Danas Bortkevičius.

„Kuo gatvė ilgesnė ir platesnė, tuo daugiau eismo įvykių joje įvyksta. Norėtųsi, jog kiekviename Kauno mikrorajone būtų įrengta po 1-2 greičio matuoklius. Ypatingai tokiose vietose kaip Kleboniškio gatvė, kur šiemet jau žuvo du eismo dalyviai dėl leistino greičio viršijimo“, – pabrėžė Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.

Kauno kelių policijos atstovai Eismo saugumo komisijai pateikė 50 sudėtingiausių ir problemiškiausių vietų mieste sąrašą. 

Naujieji greičio matuokliai būtų kur kas pranašesni už vienintelį veikiantį Pašilės g. Bevieliu ryšiu modernūs matuokliai akimirksniu policijai perduotų pažeidėjo nuotrauką.

"Toliau jau policija vertins nuotraukas, kvies nusižengusius asmenis ir surašys  protokolą", – finalinį greičio matuoklio pradėtą darbą nupiešė D. Bortkevičius.

Naujieji matuokliai turėtų fiksuoti visomis eismo juostomis važiuojančius automobilius. Dar didesnis pranašumas – prireikus matuokliai galėtų tarnauti ir kaip vaizdo stebėjimo kameros.

Operatyviai būtų sužinoma, ar automobilis draustas, ar galioja techninė apžiūra. Duomenys tuoj pat būtų perduodami policijai, kuri galėtų reaguoti.

Vieno greičio matuoklio kaina svyruoja nuo 80 iki 250 tūkst. litų. "Galima rasti ir brangesnių. Kuo daugiau iš jo tikimasi, tuo jis brangesnis", – nesikuklino D.Bortkevičius.

Prireiks ir darbuotojų

Eismo saugumo specialistų teigimu, Pašilės g. daug metų stovintis greičio matuoklis tikrai davė naudos. Ši sankryža tapo saugi, tačiau, nepaisant to, kad dauguma vairuotojų žino, jog čia yra greičio matuoklis, pasitaiko ir užuomaršų. Per metus čia užfiksuojama apie 900 pažeidimų.

Eismo saugumo komisijos pirmininkas Vytas Bancevičius įsitikinęs, kad, kovojant su kelių gaideliais, labiau praverstų mobilieji greičio matuokliai.

Natūralu, kad vairuotojai greitai įsimena, kur įrengti matuokliai. Pasak V.Bancevičiaus, žinodami stacionaraus prietaiso vietą, jie sumažina greitį, o jį pravažiavę – vėl padidina.

Eismo saugumo komisijos pirmininkas atkreipė dėmesį, kad dabar įrengiamuose naujuose šviesoforuose taip pat galėtų būti integruota eismo valdymo sistema. Ji leistų fiksuoti viršijamą greitį ir kitus Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Pasak V.Bancevičiaus, mieste galima pristatyti greičio matuoklių, tačiau susirūpinimą kelia informaciją apdorosiantis personalas. "Tas prietaisas prisiurbs duomenų, o kas juos apdoros? Tai kokia prasmė? Greičio matuoklių reikia, tačiau būtina pasirūpinti ir administruojančiu personalu", – pastebėjo komisijos pirmininkas.

Daugėja greičio mėgėjų

Pagal Lietuvoje galiojančią teisinę bazę administruoti greičio matuoklio užfiksuotą informaciją gali tik Kelių policijos pareigūnai. Kad apdorotų vienintelio Pašilės g. greičio matuoklio duomenis, vieno pareigūno nepakanka – tam Kauno kelių policijoje yra įsteigta pusantro etato.

"Be jokios abejonės, žmonių reikės daugiau, tačiau tai negali būti vertinama pinigais, kai kalbama apie saugumą ir žmonių gyvybę", – greičio matuoklių būtinumą pabrėžė Kelių policijos viršininkas D. Česnauskas.

Viršininkas atkreipė dėmesį, kad Kauno gatvėse mažėja duobių, todėl atsiranda vis daugiau greičio mėgėjų. "Pats laikas dabar statyti greičio matuoklius. Kitos išeities nėra. Šiemet Kaune žuvo jau dvylika žmonių – trimis daugiau nei pernai", – liūdna statistika rėmėsi kelių policijos vadovas.

D.Česnauskas atkreipė dėmesį į atliktus tyrimus: nustatyta, jei pėsčiąjį partrenkia 30 km/val. važiuojantis automobilis, jo žūties tikimybė – 30 proc. Jei pėsčiąjį partrenkia 60 km/val. važiuojantis automobilis, skaičiuojama 90 proc. mirties tikimybė.

Kaune viena po kitos modernizuojamos sankryžos. Planuojama pakeisti dar per 20 šviesoforų. Eismo saugumo komisijos nariai įsitikinę, kad kuo daugiau mieste įvairių eismo saugumo priemonių, tuo geriau. Skaičiuojama, kad antram pagal dydį Lietuvos miestui reikėtų 50 greičio matuoklių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

apta

apta portretas
jeigu leistina greiti padarytu 10km butu dar saugiau tai gal perseskim visi ant triratuku bus saugu ir pigu

na nera

na nera portretas
zodziu kokios ackarikes mergos uzkisa savo kledarus pries nosi-kadangi vazineju toyota land cruiser-tai man tos vistos kelia diskomforta ir trukdo normaliai vazinet po miesta,kaip tos vistos vairavimo teises gauna????

pradėkite nuo

pradėkite nuo portretas
balvonų-pėščiūjų, nieko nekainuos o dar ir uždirbsite
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių