Quantcast

Seserų dvynių paroda atskleidžia menininkių skirtumus

Galerijoje "Balta" eksponuojama dviejų menininkų paroda "Gamtos spalvos ir formos". Aušros Žukauskienės-Liorančaitės ir Rasos Malakauskienės-Liorančaitės – seserų dvynių – parodoje aiškiai matomi šių dviejų menininkių skirtumai reflektuojant gamtą. Parodos pavadinimas taikliai nurodo į seserų kvestionuojamas temas – gamtos spalvas ir gamtos formas.

Pirmoji pažintis

Skulptūros specialybę Juozo Naujalio vidurinėje meno mokykloje (dabar – Kauno dailės gimnazija) baigusi A.Žukauskienė vėliau mokėsi Antano Martinaičio dailės mokykloje, pastaraisiais metais lankė Antano Obcarsko tapybos studiją ir dailininko Gintaro Zubrio piešimo studiją, aktyviai dalyvauja įvairiuose pleneruose.

R.Malakauskienė kartu su seserimi baigė J.Naujalio vidurinę meno mokyklą, bet pasirinko grafiką, vėliau baigė interjero dizaino specialybės studijas. R.Malakauskienė surengė dvi personalines parodas Šveicarijoje ir penkias personalines parodas Norvegijoje. Paroda "Gamtos spalvos ir formos" – pirmoji seserų paroda Lietuvoje. Tai puiki proga pamatyti, kaip vienoje erdvėje susikalba menininkių kūriniai.

Ši paroda – puiki galimybė pamatyti, kaip menininkės reflektuoja gamtos formas ir spalvas. Kai nuo vieningo fantastinio peizažo (R.Malakauskienės darbai) pereinama prie atskirų gamtos formų (A.Žukauskienės kūriniai).

Dėmesys detalėms

Savo kūrybą su skulptūra nuo seno siejanti A.Žukauskienė ir tapybos darbuose perteikia skulptūriškumą – įamžindama kerpes, grybus, ragus, koralus ar sudžiūvusius augalus, juose itin pabrėžia jų faktūrą bei tūrį.

Menininkė imasi gausiai šešėliuoti vaizduojamus objektus, fonui neskiria didelio dėmesio – būtent fonas ir išryškina tapomas gamtos formas. Jos darbuose galima įžvelgti, kaip nuo tūrį turinčio kūrinio pereinama prie plokštuminio, paveiksluose galima matyti skulptūrai būdingų bruožų – ryški faktūra, aiškus siluetas ir tam tikras ritmas – visi šie akcentai tarsi sukuria tapytos skulptūros įvaizdį.

A.Žukauskienė pasirenka tapyti jau negyvos gamtos objektus – kerpes, koralus, ragus, ištraukdama iš jų pirminio konteksto, vaizduodama kaip savarankiškas, tik sau egzistuojančias gamtos formas. Tapytoja kreipia dėmesį ne į gamtos visumą, o į atskiras jos formas, taip priversdama ir žiūrovo akis pasiklysti jose.

Parodoje, greta tapybos kūrinių, eksponuojamos ir A.Žukauskienės skulptūros. Nors jų čia tik kelios, tačiau jos puikiausiai atskleidžia menininkės polinkį kurti labiau tūrinius kūrinius, kad ir ant drobės. Skulptūros, eksponuojamos greta tapytų kūrinių, padeda geriau įvertinti pastaruosius – jų plokštuminis vaizdas čia pat akyse tampa pilnas tūrio ir apčiuopiamų formų.

Skulptūros itin nugludintos, stipriai laužytų, bet aptakių formų, priešingai nei menininkės tapytuose kūriniuose, kuriuose vaizduojamų formų tekstūra yra perteikiama šiurkščiu paviršiumi.

Svarbiausia – nuotaika

R.Malakauskienė savo kūriniuose dėmesį skiria jau nebe gamtos formoms, o gamtos spalvoms. Jos kūriniuose itin gausu įvairiausių spalvų ir iš pirmo žvilgsnio kūriniai atrodo lyg animacinio filmo vaizdai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių