Rudens tėkmę palydi italų kultūros dvelksmas

Tai oficialu – naujasis sezonas prasidėjo. Lengvą vasaros tėkmę kultūriniame Kauno lauke keičia rudeninė gausa ir įvairovė. "Aukso pjūvio" galerija žiūrovus kviečia į tris žymių italų menininkų parodas.

Ugo Nespolo grafinio dizaino kūrinių paroda "Dinamiškas judėjimas į centrą" eksponuojama galerijos erdvėse; Pino Mantovani tapybos darbų paroda atidaryta Nacionaliniame Kauno dramos teatre, o Eugenio Molinari fotografijų parodą galima pamatyti Vytauto Didžiojo universitete. Visos parodos – projekto "Atrask Italiją Kaune", vyksiančio rugsėjo 15–17 d., dalis.

Ilgesio istorijos

Trys autoriai parodose perteikia skirtingas žiūros į supančią aplinką perspektyvas, akcentuodami dabarties ir praeities kirtimosi taškus.

Tapytojo P. Mantovani drobės – laikinumo ženklai, palikti laiko. Jose reflektuoja nykstantis būtasis laikas.

Didelio formato, tempera tapyti paveikslai – monumentai ilgesiui, kuris aplanko galvojant apie laiką: kažkas jau buvo, kažkas yra dabar, kažkas dar tik bus. Tačiau skirtingus laiko dimensijų kadrus padengia mažos, neišsipildžiusių troškimų smiltys, kurios menininko kūriniuose įgauna minkštus, pastelinių spalvų tonus, plonu dažų sluoksniu priglundančius prie drobių paviršiaus, susigeriančius į jį ir regimą vaizdą pakylėjančius sapno ar vizijos link, kur laikas išnyksta, leisdamas pajausti akimirką, sulaikyti ją akių žvilgsnyje.

Drobėse vaizduojamos figūros – fragmentiškos, statiškos, jų kūnų plastika – griežta, geometriška ir šalta – tai priešprieša lengvai tapymo manierai. Darbų kompozicijas papildantys piešinio elementai sustiprina laikinumo pojūtį: figūros yra, spalvos blunka, lieka tik eskiziški piešinio rėmai, sulaikantys atsiminimą idant jis neišsisklaidytų.

Kita dalis P. Mantovani kūrinių, kuriuose vaizduojamos išbaigtos figūros, sustingdytos veiksmo akimirkoje, su žiūrovu mezga dialogą apie laiko metafiziškumą: sustoti vietoje, priversti sustingti visa, kas yra aplink, ir palaipsniui atkartoti praeities įvykių seką dabartyje. Vyraujančios šaltos, pilkos spalvos primena senas nespalvotas fotografijas, kuriose, kaip ir tapytojo drobėse, naratyvą kuria žmonių žvilgsniai.

Realybės metafora

Vaizdai, kuriuos regime ir suvokiame kaip dabarties akimirką realybėje, gali tapti mūsų suvokiamos tikrovės atspindžiais, jei tik pakeisime/pakreipsime savo žvilgsnį: įprasti kasdienybės paviršiai išsilies į abstrahuotas dėmes, o atpažįstami veidai, daiktai taps nepažįstamomis figūromis naujame žaidimo lauke.

Vaizdų transformacija būdinga Eugenio Molinari fotografijų ciklams, kuriuose dvigubos ekspozicijos technika autorius sukuria kitą realybę – papildomą esamosios realybės suvokimo lauką, vietą žaidimui – galimybę išslįsti iš įprastų suvokimo standartų. Menininkas kasdienybei suteikia interpretatyvią formą: ji tampa daugialypė, sluoksniška, atvira, tačiau nepažini, nuolat verčianti abejoti, kas yra tikra, o kas – tik atspindys, kas yra dabar, o kas – atsiminimų pėdsakai.

Būtent dėl abejonės, skatinančios žvelgti gilyn į vaizdą (tarsi ieškant dviejų kadrų susikirtimo ribos), E.Molinari nuotraukos inspiruoja iš naujo patirti prisiminimus, perkeliant juos iš praeities į dabartį, keičiant jų formą. E.Molinari fotografijose ji yra lanksti minčių poslinkiams, jų gebėjimui keliauti skirtingomis erdvėmis ir laiko kontinentais. Mus supanti erdvė tampa pagrindu vystyti vidinės kelionės naratyvą, neturint tikslo kažką pasiekti ar atrasti. Tiesiog ramiai stebėti, kaip nuo žvilgsnio ar jo nukreipimo kinta tai, ką matome, ir tai, kaip vidinių impulsų paveiktas regimas vaizdas tampa savo paties metafora.

Judėjimas į centrą

Menininko Ugo Nespolo grafinio dizaino kompozicijose skamba dabarties laiko blyksniai, fragmentiškai apšviečiantys ryškias, plakatiškas spalvas, taisyklingomis geometrinėmis detalėmis užpildytas kompozicijas, kuriose perteikiamas chaotiškas šių dienų laikas – ateities projekcija, vis tolstanti nuo realių mūsų galimybių.

Menininko kūriniuose akcentuojamas centriškumas, objektai kūrinių erdvėse dėliojami taip, kad žiūrovo akis pernelyg neklaidžiotų erdvėje, o būtų sufokusuota kūrinio centre. Todėl erdvė, supanti spalvotas kompozicijas, nėra išraiškinga (švari, balta plokštuma). Kompozicinės detalės U.Nespolo grafiniuose kūriniuose nevaizduoja konkretaus daikto ar asociatyvaus vaizdo, veikiau išreiškia įspūdžio refleksiją, sunkiai konkretizuojamą ar įvardijamą. Tai raiška suniveliuotos vaizdų gausos – nieko konkretaus, asociatyvaus, tik dinamiškas judėjimas aplink, apie ir į centrą. Tobulos proporcijos, tobuli deriniai, tačiau netikri.

Laikas ir žmogus – dvi jėgos, konkuruojančios tarpusavyje. Kažkuris visada priekyje, kažkuris atsilieka. Galiausiai ateina suvokimas, kad viskas netikra, išgalvota. Realybę susikuriame ir ja (į)tikime patys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Vaidinantis vienuolis krūpteli, išgirdęs žiūrovų juoką
    Vaidinantis vienuolis krūpteli, išgirdęs žiūrovų juoką

    Į Lietuvą iš Pietų Korėjos parskridęs Kęstutis Marčiulynas – vienuolis Bo Haeng Sunimas visuomet išsviedžia energijos užtaisą, sukauptą budistinėse meditacijose, atsiskyrimuose, tyloje, kalbant mantras. Energija ir dvasine terap...

    1
  • Didžiausią pasaulyje antklodę neria ir Kaune
    Didžiausią pasaulyje antklodę neria ir Kaune

    Šeštadienio popietę kauniečiai rinkosi į jaukų butą Gedimino gatvėje, kur besidalijant kava ir sausainiais vyko nėrimo vąšeliu pamokos. ...

    1
  • Bušido turnyro pristatyme Kaune – brazilo išsišokimas
    Bušido turnyro pristatyme Kaune – brazilo išsišokimas

    “Rytoj aš jį nokautuosiu! Prisiekiu savo mamos gyvybe!“, - sušvokštė Rodrigo Mineiro ir ėmė demonstratyviai mojuoti kumščiais. Karštakošio brazilo pareiškimas pastebimai suerzino Kauno kovotojus...

    5
  • Visada įdomu, kas bus kitą kartą
    Visada įdomu, kas bus kitą kartą

    Pokalbis taip pat yra kūrybos forma. Unikali, jaudinanti, nenuspėjama. Dviejų žmonių pasikeitimas žodinėmis konstrukcijomis kuria emocinį pagrindą arba priešingai – išmuša jį iš po kojų. ...

    2
  • XI Kauno bienalė: vienos atminties negali būti
    XI Kauno bienalė: vienos atminties negali būti

    Tapytoja Atidarydama XI Kauno bienalę kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson pažymėjo išskirtinį renginio bruožą – inovatyvų mąstymą ir naujų formų ieškojimą. Neįprastais sprendimais, nepiršdama vienos tiesos &scaro...

    4
  • Kauno menininkų namuose – naujų idėjų skersvėjis
    Kauno menininkų namuose – naujų idėjų skersvėjis

    Jau kurį laiką Kauno menininkų namai (KMN) turi naują vadovą – tai kultūros vadybininkė ir edukatorė Rūta Stepanovaitė. Vilniaus dailės akademijoje taikomosios grafikos magistro studijas baigusios kaunietės, apie dešimtmetį dirbančio...

    4
  • Pažvelgti Laisvei į akis
    Pažvelgti Laisvei į akis

    Vienybės aikštė kadaise buvo neformalaus jaunimo susitikimų vieta, subraižyta riedlenčių ir dviračių ratais. Tai buvo ir pasimatymo greta Amžinosios ugnies, dėl kurio praleidau anglų kalbos pamoką, vieta. Dabar aplink aikštę tvenkias...

    12
  • Autorius gali padėti kritikui tobulėti
    Autorius gali padėti kritikui tobulėti

    Einant centrine miesto alėja, lengvai plaukiantį žvilgsnį sustabdo užrašas: "Tas, kuris skaito knygas, gyvena tūkstančius gyvenimų. Tas, kuris neskaito, gyvena tik vieną". Vieno pastatų fasadų puošiantis užrašas &ndas...

  • Kauniečius viliojo neįprastas stiklo ir šokių vakarėlis
    Kauniečius viliojo neįprastas stiklo ir šokių vakarėlis

    Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete (VDA KF) startavo unikalus stiklo meno festivalis. Atidarymo nuotaikas kaitino ne tik stiklo menininkai, bet ir muzikos ritmai. ...

  • Atviros kultūros festivalis „Kaunas opener“ skelbia renginių programą
    Atviros kultūros festivalis „Kaunas opener“ skelbia renginių programą

    Pirmą kartą rengiamas atviros kultūros festivalis „Kaunas opener“ paskelbė savo renginių programą. Ji, lankytojų patogumui, išskirta į dvi pagrindines sritis: kultūrą ir architektūrą. ...

    4
Daugiau straipsnių