Quantcast

Pažaislyje – prislopinta „Toskos“ drama

Atėjo vasara. Ir vėl Pažaislio vienuolyno varpas iškilmingai paskelbė festivalio pradžią – šiemet jau XXI kartą. Ir vėl jis melomanus kvies į įvairius muzikinius renginius, vyksiančius Kaune ir aplink jį – įvairiuose dvaruose, bažnyčiose, atvirose erdvėse.

Muzikinių žanrų paletė, kaip visuomet, labai įvairi – pasiklausyti bus galima sakralinės, pasaulietinės, simfoninės, kamerinės muzikos, ispaniškų, portugališkojo fado, varpų melodijų, vargonų akordų, filmų muzikos, o pačioje vasaros pabaigoje nuskambės ir džiazo akordai. Daugiausia dėmesio kasmet sulaukia pirmasis – Pažaislio festivalio atidarymo koncertas, kuris kaskart būna vis kitoks.

Veikiausiai itin daug klausytojų jis pritraukia ne vien dėl savo programos ar ryškių atlikėjų – juk Pažaislio festivalio pradžia dažnam kauniečiui kartu yra ir vasaros pradžia. Klausytis muzikos ne iškilmingoje salėje, o po vienuolyno skliautais – šlamant medžiams, čiulbant paukščiams, besileidžiant saulei (žinoma, jei ji šviečia), sutikime, yra visai kas kita.

Papildomi efektai

Praėjusį savaitgalį Pažaislio muzikos festivalį atidarė Giacomo Puccini opera "Toska", atliekama Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro, diriguojamo Gintaro Rinkevičiaus. Dainavo Sandra Janušaitė (Toska, sopranas), Vaidas Vyšniauskas (Kavaradosas, tenoras), Almas Švilpa (Skarpia, bosas), Tadas Girininkas (Angelotis, bosas), Andrius Rubežius (Spoleta, tenoras), Arūnas Malikėnas (Zakristijonas, baritonas), Marius Rinkevičius (piemenėlis, diskantas) ir Kauno valstybinis choras (vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis).

Tiksliau, tai buvo koncertiniu būdu (be sceninio veiksmo) "bohemiečių" (režisierė Dalia Ibelhauptaitė) pakartota opera, iš Vilniaus kongresų rūmų perkelta į Pažaislio vienuolyno kiemą.

Ir tąkart jame atšiaurus vėjas tikriausiai pūtė neatsitiktinai – matyt, išmaniai nusprendė prisitaikyti prie operos siužeto ir muzikos. Juk "Toska" – bene pati dramatiškiausia G.Puccini opera, kurios centre atsiduria dainininkės Toskos ir dailininko Mario Kavaradoso meilės istorija, ryškiai pagardinta politiniais ir detektyviniais prieskoniais. Operos veiksmas vyksta Romoje, Napoleono invazijos laikais. Siužete – net dvi žmogžudystės ir viena savižudybė.

Dalis veiksmo vyksta bažnyčioje, tad šalia dramatiškų akordų kūrinyje gausu ir stilizuotos bažnytinės muzikos. Kūrinys tikrai vertas iškilmingos progos.

Papildomi iššūkiai atlikėjams

Tąkart Pažaislyje nebuvo nei sceninio veiksmo, nei itališko libreto vertimo, kurie padėtų klausytojams susigaudyti kupinuose intrigų operos siužeto vingiuose. Tad atlikėjams teko itin sunki užduotis – viską perteikti vien tik dainavimu. Ir, deja, ne visuomet pavykdavo iki galo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Angelė

Angelė portretas
Ne tik seimo plėšikai,bet ir filharmonijos ubagai susimaišė kainose. Visai neseniai bilietas kainavo 15, 20 litų dabar tiek eurų...kur sąžinę padėjot? Negi algos choristams ir orkestrantams padidėjo 3-is su puse karto. Griaudu matyti kaip iš žmonių maunamos paskutinės kelnės per meno kūrinius...

Jurate

Jurate portretas
Tikrai atbaide kainos. 20 ir daugiau eu yra labai labai daug. Siaip buvo puiku, bet pasislepus saulei labai salta. Gaila buvo ziureti i puikiai atrodancia dainininke, kuriai turejo buti salta. Gaila, kad teksto suprasti negalejom, bet muzika puiki.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių