Quantcast

Menininkų darbuose – rezonuojančių garsų tyla

Garsas, atsispindėdamas nuo paviršiaus, transformuojasi į aidą, ištįstantį į laiko atstumą. Šeši menininkai iš Vokietijos: Nikola Dimitrovas, Friedhelmas Falke, Ekkehardas Neumannas, Sigrun Ólafsdóttir, Elly Valk-Verheijen, Annette Wesseling, kurių paroda "Different Echoes" (liet. "Skirtingi aidai") eksponuojama galerijoje "Meno forma", aidą interpretavo kaip jungiantįjį dėmenį, pereinantį iš vieno kūrinio į kitą.

Aidas menininkų darbuose keičia savo būvį, judėjimo trajektorijas, sąskambių spektrą, kol tampa skambančia tyla, kurioje pranyksta materija, erdvinės skirtys, laikas.

Paroda "Different Echoes" (liet. "Skirtingi aidai") – tai tarptautinio kūrybinio bendradarbiavimo projekto "Without Borders" (liet. "Be sienų") dalis. Projektas iš dalies finansuojamas Kauno miesto savivaldybės programos "Iniciatyvos Kaunui", Lietuvos kultūros tarybos ir IFA lėšomis.

Tapybos kūriniai, kinetinės skulptūros, meniniai objektai, instaliacijos žiūrovą atriboja nuo išorinių veiksnių. Fizinis kūnas tampa pralaidžia materija, atspindinčia iš darbų sklindančias vibracijas, kurios vietomis sutankėja iki spigaus, aižėjančio garso, vietomis – sutrupa erdvėje, tapdamos paskirų garsų nuoplaišomis. Skirtingus jutimus aktyvinančios vibracijos bando išbalansuoti žiūrovą, sukaustyti jo žvilgsnį tekančiomis vertikalėmis ir horizontalėmis. Dinamiška ekspozicinė erdvė, kurioje kiekvienas grupinės parodos elementas išsiskiria savo turiniu ir forma, tampa aktyviu lauku. Ramiai klaidžioti žvilgsniu ir matuoti kūrinių gylius vargiai pavyks.

Nepaisant to, darbai primena miražus: artėjančius ir tolstančius, ryškius ir blunkančius, tikroviškus ir abstrakčius. Miražo efektą sustiprina kūrinių išsisluoksniavimas, kuris aiškiausiai matyti tapybos darbuose (F.Falke's, A.Wesseling, N.Dimitrovo). Kompozicijas sudarančios spalvos ir formos dengia vienos kitas, atsargiai bandydamos prasiskverbti ir susilieti – rezonuoti.

Skulptūrose (S.Ólafsdóttir) plastiškos linijos, judėdamos erdvėje suformuoja tūrines abstrakcijas, laidžias garsui. Skulptūros – tarsi garso laboratorijos, kuriose eksperimentuojant ertmėmis, linkiais, susukimais, užveržimais tiriamas aidas. Žvelgiant į tapybos kūrinius ir kinetines skulptūras susiformuoja aidinčio miražo vaizdinys, kurį sustiprina instaliacijos (E.Neumannas, E.Valk-Verheijen). Jose fizinis turinys suskyla į daugybę detalių – asociatyvių elementų, iš kurių žiūrovo sąmonėje gali būti sukuriamas fiktyvus vaizdinys, lydimas skirtingų detalių susidūrimo garsų.

Šeši menininkai sukūrė dinamišką ekspoziciją, kurios vaizdas kinta priklausomai nuo skaidrioje tyloje girdimo aido.


Šiame straipsnyje: GarsasmenasmenininkaiMeno forma

NAUJAUSI KOMENTARAI

Tadas

Tadas portretas
Gerbiamieji menininkai, mano kompiuteris sukuria darbų labai panašių į čia rodomus, bet daro jis tai daug greičiau. Be abejo ir daug pigiau, o tai man iškelia klausimą - kas užmoka už šiuos darbu ir jų eksponavimą? Nejaugi mano ir kitų uždirbti mokesčiai?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių