- Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno šokio teatras "Aura" pristato naują veiklos platformą "Ant Auros batuto", kur suteikiama erdvė dirbant su teatro šokio trupe pasireikšti jauniesiems choreografams: Gyeong Jin Lee (Pietų Korėja), Nielsui Claesui (Belgija), Oksanai Griaznovai (Lietuva), Omerui Lavie (Izraelis), Pauliui Prieveliui (Lietuva).
Ant šio batuto – svarbaus šuolio šokėjo kūrybinėje biografijoje simbolio – save jau išbandė trys jauni šokėjai-choreografai, pristatę po savąjį debiutinį spektaklį Lietuvos šiuolaikinio šokio erdvėje. Tai trys tiek forma, tiek turiniu skirtingi kūriniai, tačiau kartu atskleidžiantys tai, kuo kvėpuoja naujos kartos šiuolaikinio šokio kūrėjai.
Modernybės akivaizdoje
Pirmasis ant "Auros" batuto pasirodė buvusios teatro šokėjos Lizos Baliasnajos, šiuo metu šokio meną studijuojančios Belgijoje, performansas "Bekulminacijų/Klymaxless".
Darbe tyrinėjamos kūno sampratą veikiančios popkultūros strategijos ir jų griovimo galimybės. Todėl čia gausu netikėtumų, gimstančių iš ironija persmelkto lengvai atpažįstamų popženklų atvaizdavimo ir jų dekonstrukcijos, sukuriant nenuspėjamą naują reikšmę. Pastarosios galutinės formos kūrimas – vienas pagrindinių komunikacijos su publika būdų. Todėl šis performatyvus šokio spektaklis virsta tam tikru netikėtu iš karto įtraukiančiu žaidimu.
"Klymaxless" nėra tradicinio klasikinio ar tradicinio šiuolaikinio šokio elementų. Čia šokiu virsta mechaniški, pasikartojantys judesiai, simbolizuojantys šiuolaikinę kasdienybę lydinčius veiksmus. "Skaitmeniniai" judesiai mena apie vartotojiškumo skatinamą žmonių supanašėjimą, it užprogramuotų robotų, vienodai ir pasikartojančiai atliekančių jiems įdiegtą funkciją.
L.Baliasnajos kūrinyje greta šokio kalbos vienodai svarbi yra ir verbalinė kalba. Pasirodyme nuskamba frazės, iliustruojančios modernios visuomenės požymius – didžiulę pinigų svarbą, išorės viršenybę prieš vidų, žvėrišką konkurenciją ir ritualu tapusią vartojimo kultūrą. Šokis tarytum išverčia į kitą pusę šią kapitalistinio materializmo ženklu pažymėtą šiandienos realybės išorinį pavidalą. Ir čia galima atrasti daug įtrūkių, apnuoginančių manipuliacija pridengto milžiniško vartotojiškumo mechanizmo širdį.
Archetipinis nelaimių ąsotis
"Pandora" – buvusios "Auros" šokėjos Vilmos Pitrinaitės kūrinys. V.Pitrinaitė choreografijos mokėsi Prancūzijoje (dabar gyvena ir kuria Belgijoje) ir jau yra sukūrusi darbų, tačiau lietuviškame kontekste "Pandora" – pirmasis jos choreografinis darbas. Jame šoka šokėja iš Pietų Korėjos Gyeong Jin Lee iš Pietų Korėjos, į Lietuvą specialiai atvykusi dėl šio spektaklio.
Spektaklyje archajiškas Pandoros mitas atgimsta šių dienų žmogaus pasaulėžiūroje. Senovės Graikijos mitologijoje pasakojama, kaip keršto Prometėjui siekusio Dzeuso noru iš molio nulipdoma nuostabaus grožio mergina Pandora, kuri suvilioja Prometėjo brolį. Kartu su Pandora Dzeusas dovanoja ir ąsotį, pripildytą įvairiausių nelaimių bei negandų. Mergina pati to nežinodama atidaro ąsotį ir po pasaulį pasklinda visas jo siaubingas turinys.
V.Pitrinaitės "Pandoroje" gausu nuorodų į graikiškąjį mitą, tačiau kūrėjai jis tampa tik atspirties tašku, scenoje siekiančiai padėti tarsi natūraliai gimti naujam mitui, orientuotam į archetipinio nerimo jausmo analizę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Garbūs svečiai atvyko į A. Areimos premjerą „Dviejų Korėjų susijungimas“2
Balandžio 19-ąją publika rinkosi į režisieriaus Artūro Areimos Nacionaliniame Kauno dramos teatre režisuotą spektaklį pagal J. Pommerat pjesę „Dviejų Korėjų susijungimas“. ...
-
45-asis „Lietuvos teatrų pavasaris“ kviečia Kauno publiką į teatrališką savaitę
Kauno teatro mylėtojai turės unikalią progą mėgautis aukščiausio lygio teatro spektakliais iš visos Lietuvos. Nuo balandžio 21 iki 28 dienos Kauno kultūros centras kviečia visus teatro gerbėjus švęsti 45-ąjį „Lietuvos te...
-
Kauną užplūs skandinaviškos kultūros banga4
Paskutinę balandžio savaitę Kaunas tradiciškai kviečia iš arčiau pažinti skandinavišką kultūrą. Dalyvių laukia gausi renginių programa: parodos, norvegų kalbos pamokos, protmūšis, paskaitos bei diskusijos, ekskursijos i...
-
Maironio lietuvių literatūros muziejui toliau vadovaus D. Cibulskienė1
Maironio lietuvių literatūros muziejui ir toliau vadovaus Deimantė Cibulskienė, pranešė Kultūros ministerija. ...
-
R. Jatkevičiūtės-Kasparavičienės sielos peizažai
Šiandien Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ atidaroma Raimondos Jatkevičiūtės-Kasparavičienės (1959–2023) tapybos darbų paroda „Virš debesų“. ...
-
G. Kuprevičius: esu vietinės reikšmės kompozitorius ir tai man patinka18
Kompozitorius Giedrius Kuprevičius šiemet mini 80 metų jubiliejinę sukaktį. Sveiko humoro jausmo nestokojančio iškilaus kūrėjo jubiliejų Kauno valstybinė filharmonija paminės dviem reikšmingais koncertais. Su šarminguoju M...
-
Tarpininkai: A. Miežio ir I. Kazakevičiaus darbų paroda
Autoriai – tapytojas Andrius Miežis ir menotyrininkas Ignas Kazakevičius – kūriniais kalbasi apie kultūrą ir natūrą, realybę ir mistifikaciją, apie menininkus ir paveikslus, jų „tarpininkavimo“ būdus bendraujant su meno publi...
-
Atsisveikinama su operetės primadona D. Dirginčiūte-Tamuliene5
Antradienį Kauno valstybiniame muzikiniame teatre atsisveikinama su soliste, operetės primadona Danute Dirginčiūte-Tamuliene. Urna bus išnešama 14 val. Laidojama Petrašiūnų kapinėse. ...
-
Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone balandžio 15–21 d.
Balandžio 17 d. Garliavos kultūros centras: 12 val. – projekto „Teatro SPA jaunimui ir vaikams“ Klaipėdos jaunimo teatro spektaklis vaikams „Knygų personažai atgyja“. Kauno rajono sporto centras: 19 val. – Lietuvos ...
-
Parodoje – muzikos ir tapybos sinergija
Garliavos kultūros centre atidaryta tapybos darbų paroda „M. K. Čiurlionio muzikos ir tapybos sinergija“. ...