Quantcast

Lietuvio kūrinys – gyvą padarą primenantis robotas

  • Teksto dydis:

Anime filmas „Ghost in the Shell“ („Dvasia šarvuose“ – liet.), pasirodęs 1995 metais, paliko įspūdį ne vienam. Tarp jų ir programuotojui Pauliui Liekiui, kuris sukūrė robotą, gebantį judėti lanksčiai lyg gyvas padaras.

Mintis sukurti kažką iš matyto filmo aplankė seniai, tačiau tik dabar programuotojas įgyvendino savo svajonę. „Mokslo sriubos“ kūrybinei grupei jis pasakojo, kad roboto kūrimą nulėmė susidomėjimas robotika ir laisvo laiko turėjimas. „Labai daug visko reikia žinoti. Turi išmanyti ir elektroniką, ir mechaniką, ir 3D spausdinimą. Viską pradėjau nuo pokalbių su daugeliu specialistų“, – sako Paulius aiškindamas, kiek laiko užtruko idėjos brandinimas ir gamybos procesas.

Šešiakojo, grakščiai judančio roboto idėją kai kurie vertino skeptiškai, ypač tuomet, kai specialistai apie tai išgirsdavo iš žmogaus, kuris su mechanika neturi nieko bendro. Lietuvoje sukurtų šešiakojų robotų yra vos keli.

P. Liekys siekė sukurti plastišką ir organišką robotą, kuris būtų lankstus ir atitiktų „Ghost in the Shell“ veikėjo judesius, todėl tai buvo daug sudėtingesnis projektas nei įprastas šešiakojis robotas. Vis dėlto, Paulius sugebėjo įrodyti, kad tokį robotą galima sukurti netgi savo namuose. Kūrėjui tai pavyko padaryti panaudojant 28 variklius, iš kurių kiekvienas veikia savo unikalia ašimi. Kartu judant iškart kelioms ašims statiški roboto judesiai įgauna animaciniame seriale matomą lankstumą.

Šių metų kovą pasirodys naujas filmas (pagrindinį vaidmenį atlieka Scarlett Johansson), tad autorius tikisi jame išvysti savo roboto modelį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių