J. Lago: juvelyrika neturėtų reaguoti į madą

Juvelyrės ir dizainerės Jurgos Lago (42 m.) kūryba pripažįstama ir tarptautiniu mastu. Menininkė pasakoja, jog kurdama papuošalą nesivaiko grožio tendencijų – kiekvienas jos kūrinys turi savo istoriją.

– Užaugote juvelyrų šeimoje, natūralu, jog anksti pradėjote dirbti su metalu ir kurti papuošalus. Tačiau kada pastebėjote, jog jūsų kūryba sulaukia didesnio dėmesio?

– Tai įvyko apie 2000-uosius metus, kuomet baigusi Vilniaus dailės akademiją dalyvavau tarptautiniame festivalyje „Armada“. Mano sukurti papuošalai laimėjo meniškiausios kolekcijos nominaciją – sulaukiau didelio žiniasklaidos dėmesio, jaučiausi pastebėta.

– Ir jau po septynerių metų įkūrėte juvelyrikos namus „Yurga“: kas pasikeitė per šį laikotarpį, jog nusprendėte pradėti verslą?

Jei kartoji, jog tavo sukurtas daiktas yra „vienetinis“, tai rodo, jog tau nepavyko sukurti gero ir kokybiško produkto.

– Po studijų dirbau Vilniuje, vėliau grįžau į Klaipėdą dirbti kartu su tėvais. Keitėsi mano gyvenimo būdas: sutikau dabartinį vyrą (dailininkas Lino Lago, – aut. past.), pradėjau daug keliauti. Stebėjau tendencijas pasaulyje, atkreipiau dėmesį, jog didelė dalis juvelyrikos dizainerių turi prekės ženklus. O Lietuvoje trūko vietinių dizainerių kūrybos (buvo apsiribojama individualiais užsakymais), nebuvo lietuviškų „brand‘ų“, juvelyrika buvo importuojama iš užsienio valstybių.

Idėja įkurti nuosavą juvelyrikos ženklą tapo mano kelrode žvaigžde – žinojau, ko siekiu ir kur link einu. Visada norėjau patekti į tarptautinę rinką, kad mano kūryba būtų atpažįstama ir užsienyje, todėl parinkau ir tokį prekės ženklo pavadinimą. Džiaugiuosi, jog turiu galimybę dirbti ir svečiose šalyse: šiuo metu daugiausiai bendradarbiaujame su ispanakalbėmis šalimis.

– Kaip skiriasi jūsų kūrybos vertinimas svečiose šalyse?

– Sunku pasakyti. Tikrai nesu ten žinomas vardas, tačiau prekės ženklas pastebimai auga, vertinimas išlieka profesionalus ir teigiamas. Kitas dalykas, prekinio ženklo vertę galima spręsti pagal sukurtų produktų paklausą.

– Juvelyrika yra savotiškas prabangos simbolis, tačiau nuolat besikeičiančios mados tendencijos tarsi mažina daiktų vertę. Ar juvelyrika jautriai reaguoja į šią kaitą?

– Priklauso, kaip į tai pažiūrėsi. Gali sekti madą ir įsigyti vis kitą daiktą. Bet, mano požiūriu, tai būtų neteisinga. Juvelyrika neturi reaguoti į madą.

Kita vertus, šiais laikais daug kas pasikeitę. Vienetinis ir unikalus papuošalas nebėra tokia vertybė, – bent jau dizainerio atžvilgiu. Jei aš sukuriu labai gerą daiktą, natūralu, jog norėsiu jį pakartoti. Todėl kolekcijoms darau ne vieną, o penkiasdešimt papuošalų.

Jei kartoji, jog tavo sukurtas daiktas yra „vienetinis“, tai rodo, jog tau nepavyko sukurti gero ir kokybiško produkto. Kartais kūrėjai manipuliuoja šiuo terminu norėdami pasirodyti originalūs, tačiau kartoja tą patį dizainą pakeisdami detales. Autorinių teisių atžvilgiu, papuošalo dizainą pakeitus 15 procentų, daiktas išlieka tas pats.

– O kaip kinta jūsų asmeninio dizaino braižas, stiliaus suvokimas?

Stengiuosi išlaikyti prekės ženklo simbolį – paukštį. Jis toks ironiškas, naivus, vaikiškas, bet kartu ir intelektualus.

– Žinoma, tam tikros detalės su metais kinta. Kadangi esu baigusi grafiką, anksčiau buvau linkusi į detales, smulkmenas. Dabar papuošalai darosi monumentalesni, stengiuosi išlaikyti plokštumą, poliruotus paviršius, naudoti juodintą metalą.

Tačiau laikausi „įsikibusi“ savo braižo, nes noriu, kad papuošalai išsiskirtų ir būtų atpažįstami. Todėl stengiuosi išlaikyti prekės ženklo simbolį – paukštį. Jis toks ironiškas, naivus, vaikiškas, bet kartu ir intelektualus. Jis tarsi personažas, galintis skristi ir kalbėti – man jo pakanka, kad galėčiau ištransliuoti norimas emocijas, mintis.

Kiekvienas papuošalas gimsta su sava istorija, – juos sukuriu ne dėl grožio ar mados.

– Teigėte, jog jau beveik penkerius metus esate veganė. Dėl kokių priežasčių nusprendėte atsisakyti gyvūninės kilmės maisto produktų?

– Na, priežastis paprasta – dėl gyvūnų. Tam tikru gyvenimo etapu sutikau žmones, kurie man padarė didelę įtaką, todėl nusprendžiau pradėti maitinis veganiškai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • 2018-ųjų žiemos manikiūro tendencijos
    2018-ųjų žiemos manikiūro tendencijos

    Prižiūrėti ir sutvarkyti nagai – tai atributas, būtinas kiekvienai moteriai. Visgi neturėtume pamiršti, kad nagai labai lengvai gali virsti ir įdomiu bei išskirtiniu aksesuaru. ...

  • V. Jakučinskaitė: populiarėjanti vestuvių tendencija – dvaro stilistika
    V. Jakučinskaitė: populiarėjanti vestuvių tendencija – dvaro stilistika

    Apie 100 nuotakų per sezoną rengianti dizainerė, mados namų "Tiulio fėja" šeimininkė Viktorija Jakučinskaitė, supažindindama su 2018-ųjų vestuvinių suknelių tendencijomis, kaip ryškiausią šių metų kryptį įvardij...

    1
  • Dažant plaukus gali būti sukurta tobulų plaukų iliuzija
    Dažant plaukus gali būti sukurta tobulų plaukų iliuzija

    Plaukų dažymas – ilgą laiką paplitusi tendencija. Ne tik moterys, bet ir vyrai drąsiai eksperimentuoja, ne tik slepia žilus plaukus, bet ir kardinaliai keičia plaukų spalvą, rašoma pranešime spaudai. Tačiau kaip nepasiklysti plauk...

  • Vizažistė: veidas yra baltas popieriaus lapas, ant kurio tapome
    Vizažistė: veidas yra baltas popieriaus lapas, ant kurio tapome

    Olesia Žuravliova pristato savo antrą knygą „Makiažas be amžiaus ribų“, skirtą merginoms nuo 20 metų ir vyresnėms moterims. Visažistė teigia, kad knygoje patarimų ras ir brandaus amžiaus moterys, kurios nori makiažo priemonėmis i&sca...

  • J. Bartaškienė: buvo etapas, kai galvos pati neploviau septynis metus
    J. Bartaškienė: buvo etapas, kai galvos pati neploviau septynis metus

    Aerobikos mūsų šalyje pradininkė, Lietuvos moterų sporto asociacijos prezidentė Joana Bartaškienė tikina – moters šukuosena yra vienas iš svarbiausių elementų, kurį aplinkiniai pastebi pirmiausiai. Tik po to, jos teig...

    3
  • Žiemos smūgis veido odai: kaip tinkamai apsisaugoti?
    Žiemos smūgis veido odai: kaip tinkamai apsisaugoti?

    Šaltis, vėjas ir svyruojanti oro temperatūra šaltuoju metų laiku itin neigiamai veikia bet kokio tipo veido odą, o ypač žiemą kenčia tie, kurių oda yra sausa ir jautri. Nenuostabu, kad keli žiemos mėnesiai galiausiai atsispindi ir daug...

  • Populiaru ir stilinga tai, kas saugo gamtą
    Populiaru ir stilinga tai, kas saugo gamtą

    Mados ratas sukasi nuolat, bet kai kurie drabužiai ar aksesuarai tvirtai užima nuolatinę poziciją. Vis dėlto ateina laikas, kai  medžiaga, iš kurios pagamintas drabužis, tampa ne mažiau svarbiu mados elementu nei siluetas ir detalės. ...

  • Naujausios vestuvinių suknelių madų tendencijos
    Naujausios vestuvinių suknelių madų tendencijos

    Naujausios mados tendencijos atspindi modernumo kupiną laikotarpį, kai į madą grįžo trumpos, spalvotos ar gėlių, kaspinų ir kitomis kompozicijomis puoštos vestuvinės suknelės. ...

    1
  • Kolekcijos fotosesijoje sužibo krepšininkų žmonos
    Kolekcijos fotosesijoje sužibo krepšininkų žmonos

    Trijuose geriausiuose Lietuvos krepšinio klubuose žaidžiančius mylimuosius atstovaujančios gražuolės, nuo pašalinių akių kruopščiai saugoma Kauno oro uosto teritorija, lėktuvas, su kurio į užsienyje vykstančias dvikovas skraid...

    2
  • „Juodos“ „Auksinių gaublių“ mados akcentai
    „Juodos“ „Auksinių gaublių“ mados akcentai

    Ant „Auksinių gaublių“ raudonojo kilimo netrūko įspūdingų iškirpčių ir skeltukų, perregimų nėrinių ir žėrinčių detalių, bet Holivudo moterys ir vyrai šį mados paradą pavertė juodos spalvos pareiškimu prie&sc...

Daugiau straipsnių